spacer.png, 0 kB

Newsflash

NTB melder at Statistisk sentralbyrå konkluderer at det var 1,5 millioner bredbåndsabonnementer ved utgangen av fjerde kvartal 2007. Det er 17% mer enn samme periode året før.  Dette betyr også at 64% av husholdningene nå har bredbånd hjemme
 

Påmelding NYHETSBREV

Syndicate


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Startsiden
Varslingslisten: Katalog haier PDF Utskrift E-post

Varslingslisten er en liste over useriøse aktører på det så "populære" katalog markedet. Disse så kalte katalog haiene kontakter bedrifter for oppføringer og prioritet i disse useriøse kataloger som ofte ikke en gang har noe særlig internett besøkende.

Varslingslisten finner du her - på varslingslistens hjemmesider sier de dette "Varslingslisten er et selvhjelpsverktøy for norske virksomheter slik at de enklere kan gå klar av upresis markedsføring og andre uryddige salgsfremstøt som lett blir misoppfattet".

Hvis du virkelig har tro på at kataloger og forskjellige gule sider type of siter virkelig hjelper deg i markedsføringen, da anbefaler vi at du også sjekker sitet for "Trygge kataloger". Minner om at det koster mye å bli medlem av Trygg Katalog, og at vi kjenner flere seriøse aktører som ikke er listet der p.g.a. en svært høy Eniro dominanse av dette medium.  

De viktigste rådene for å unngå katalog problemer
1. Ikke aksepter et tilbud, verken muntlig eller skriftlig, uten at du er sikker på hva det omfatter. Hvis både produktet og bedriften et ukjent/nytt, bør du være ekstra på vakt. Sjekk Varslingslisten hvis du er i tvil. Vær særlig oppmerksom på bedrifter som spiller på navnelikhet med etablerte produkter/bedrifter. Kontroller at en eventuell henvisning til eksisterende kunderelasjon er reell.

2. Er du i tvil om hva tilbudet består i eller hvem leverandøren er, be om skriftlig dokumentasjon før du tar en avgjørelse.

3. Sjekk at ordrebekreftelser og fakturaer virkelig stemmer overens med det du mener å ha bestilt eller avtalt.

4. Hvis du blir forsøkt presset til å takke ja til et ”spesielt godt tilbud”, er det grunn til å være ekstra skeptisk.

5. Ta deg alltid tid til å sende en enkel, skriftlig reklamasjon til avsender hvis du mottar uriktige ordrebekreftelser, fakturaer, inkassovarsler o.l. - og gjør det raskt. Send kopi av reklamasjonen til Varslingslisten eller din næringsorganisasjon.

6. Ikke betal en urettmessig faktura bare for å bli kvitt problemet. Ved å betale denne type fakturaer er du med på å opprettholde inntektsgrunnlaget til useriøse aktører og dermed at enda flere næringsdrivende blir utsatt for problemene.

7. Ikke la deg skremme av ordet "inkasso". Hvis du kan dokumentere at at du
bestridt kravet (se pkt 5), skal ikke de autoriserte inkassofirmaene inndrive kravet som ordinær inkasso med inkassogebyr og mulig betalingsanmerkning. Se mer her: Inkasso.no

8. Rapporter upresis eller villedende markedsføring til Varslingslisten eller din næringsorganisasjo

 
< Forrige   Neste >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB