spacer.png, 0 kB

Newsflash

Det beste tips du kan få for å unngå mer søppelpost er å aldri "melde deg av" når du ser det er søppel post - da vet spammere at mail adressen din fungerer og blir lest...
 

Påmelding NYHETSBREV

Syndicate


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Startsiden
Nytt fra Yahoo SM PDF Utskrift E-post
Yahoo! Search Marketing
Fra uken som begynner 22. oktober 2007 vil budbeløp og annonsekvalitet avgjøre annonsens rangering i søkeresultatene.

Med nye funksjoner som annonsetesting, geo-targeting og rask annonseaktivering gir nye Sponsored Search deg flere måter for å komme i kontakt med kunder som søker etter det du selge.

22. oktober 2007 introduserer Yahoo Search Marketing en ny rangeringsmodell i Norge som tar annonsens kvalitet og budbeløp i betraktning. Den nye modellen er utviklet for at du skal kunne bruke mindre tid på budkriger med andre annonsører, og mer tid på å lage de mest relevante, effektive annonsene, som kan bidra til bedre resultater for bedriften.

Her er en rask oppsummering av denne viktige endringen:

  • Fra og med uken som begynner 22. oktober 2007 vil både budbeløp og annonsekvalitet
  • avgjøre annonsens rangering i søkeresultatene
  • Dette vil erstatte den nåværende metoden, der annonsene bare rangeres etter budbeløp (bud til posisjon).
  • Slik kan du fokusere mindre på konkurrerende budgivning og mer på annonsekvaliteten.
  • Ved å forbedre kvaliteten på annonsene dine og gjøre dem mer relevante for brukerne kan du bli belønnet med bedre rangering og/eller lavere kostnad for annonsene.

Eksempel på hvordan annonser kan rangeres
Grafikken nedenfor illustrerer et scenario som kan oppstå som følge av denne endringen:

Merk: Grafikken ovenfor kun er ment som en illustrasjon, og vil ikke vises i kontoen din.

  1. Annonsens tidligere resultater. Bestemmes av klikkfrekvensen i forhold til konkurrentene, og til plasseringen på siden.*
  2. Annonsens forventede resultater. Bestemmes av ulike relevansfaktorer som vurderes av rangeringsalgoritmene til Yahoo! Search Marketing. Sees i forhold til andre annonser som vises samtidig.

Den generelle annonsekvaliteten vises i grafisk form ved hjelp av kvalitetsindeksen.

Andre viktige ting

  • Vi anbefaler at du vurderer de nåværende maksimumsbudene. Husk at du kan bli belastet opptil dette beløpet. Lær mer
  • Standard match-type-annonser vil ikke lenger få prioritetsplassering foran annonser med avansert match-type. Lær mer
  • Det kan nå være færre Sponsored Search-resultater som vises øverst på siden for visse søkeord. Lær mer
  • Fra og med 22. oktober vil det bli en overgangsperiode der beregningsverktøy vil samle mer data om den nye rangeringsmodellen for å gi bedre trafikkestimater.

 

 
< Forrige   Neste >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB