spacer.png, 0 kB

Newsflash

Syv av ti husholdninger har nå tilgang til Internett, og 80 prosent av disse er via bredbånd.
Tre av fire husholdninger har tilgang til PC, og den blir brukt daglig av 66 prosent av befolkningen.
ADSL og andre DSL teknologier er nå blitt den vanligste oppkoblingen mot Internett.
 

Påmelding NYHETSBREV

Syndicate


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Startsiden
Nye Web-strategier fra 2007 PDF Utskrift E-post

Her er noen av de nye web strategiene som har tatt av den siste tiden

Tvungen epost-påmelding (d.v.s. Forced opt in)

Oppfølging via e-post er en av de mest effektive måtene å forvandle kalde prospekter til kjøps klare kunder. Metoden er dessuten nesten kostnads fri. Dessverre har det vært en tendens de siste årene at nettsted-besøkerne blir mer og mer kritisk til hvor de legger igjen e-post adressen. Grunnet enorme mengder spam (uadressert reklame e-poster) på nettet observeres en stadig laver prosent av webside besøkendes e-post påmelding på de fleste siter. MEN vi ønsker jo at besøkende skal legge igjen navn og e-post adresse, slik at vi kan følge dem opp!

Det noen nå gjør er å legge interessant informasjon (whitepapers, artikler osv) passord beskyttet. Vil man så lese da er påmelding obligatorisk! Forsiden blir til et kort "salgsbrev" som søkemotor optimaliseres slik at man får mange besøkende rett fra nettet. Man fortell om fordelene av å besøke dette nettstedet, og krev så navn og e-postadresse før leseren slipper videre inn. Faren med dette er at man vil miste en del besøkende, men fordelen med det er at de som registrerer seg virkelig er interessert. Når vi har e-post adressen kan vi følge dem opp!

Personalisering av salgs melding (d.v.s. Personalized pitch)

Hvis du bygger på den “tvungen” e-post påmeldingen ovenfor, da legger du ganske enkelt inn en par kjappe spørsmål i tillegg. Det tar de besøkende ingen tid å besvare, men du kan basert på dette tilby en mye mer personalisert “bakside”/innhold for de besøkende. Du kan benytte de besøkendes navn, og for eksempel svarer jeg at jeg liker vannsport, da er siden tilpasset dette og ikke ridesport. Opererer du med noen variasjoner av din side basert på besøkendes egne svar, da øker selvfølgelig konverteringen dramatisk!

Tidsbegrensede produkt tilbud

Det har alltid vært viktig å være en god tekst forfatter og salgspsykologi for å selge online. Psykologi delen skal man ikke undervurdere! Når en vare kun er tilgjengelig en kort periode, eller i et begrenset antall, så tvinger det flere lesere til å ta stilling til kjøpet der og da i stedet for å utsette det, og salget går dermed opp. Dette er effektivt pga at på nettet er din konkurrent kun et klikk unna, og får du “solgt” din besøkende her og nå, da slipper du at han legger ut på en lang informasjons runde før han handler - og da handler han sannsynligvis hos en av de siste stedene han var innom, eller det mest kjente, eller der det virket som om handelen er enklest. Uansett, så løper du risikoen at du mister businessen. Dette har svært mange internasjonale nettsteder fått opp øynene for, og det psykologiske trikset med "One Time Offer" - å gi et ekstremt tidsbegrenset tilbud som kun er tilgjengelig for leseren der og da. Hvis du får programmert det, da er det ideelle at når man forlater sida man er på, så er tilbudet borte.

Ekstra inntekter

Google AdSense har hatt kraftig vekst blant småbedriftseiere og gründere på web. AdSense er Googles tjeneste for å selge annonseplass på nettstedet ditt, og gi deg penger for trafikken du har (dvs. klikkene du gir fra deg). De som markedsfører seg via betal for klikk annonsering via søkemotorene (Adwords) er ofte også villige til å betale for klikk fra annonser via nettverket AdSense.

AdSense for content søker automatisk gjennom innholdet på websidene og leverer annonser (du kan velge både tekst- og bildeannonser) som er relevante for din målgruppe og webområdets innhold. Annonsene er så godt målrettet at brukerne vil synes de er nyttige. AdSense for search gir webområdeutgivere en mulighet til å tilby sine brukere Internett- og webområde SØK, og samtidig tjene penger ved å vise Google-annonser på søkeresultatsidene.

Du får i begge tilfellen betalt per klikk. Dette har virkelig tatt av det siste året, fordi små nettstedseiere nå slipper å bruke tid på å selge annonseplass på nettstedet sitt selv. De legger ut en kode en gang for alle, og så kommer inntektene månedlig inn på bankkonto fra Google. Noen bruker Google AdSense som eneste inntektskilde på nettstedet sitt, noen bruker det til å spe på inntektene av produktsalg de har.

 

 
< Forrige   Neste >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB