spacer.png, 0 kB

Newsflash

Det beste tips du kan få for å unngå mer søppelpost er å aldri "melde deg av" når du ser det er søppel post - da vet spammere at mail adressen din fungerer og blir lest...
 

Påmelding NYHETSBREV

Syndicate


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Startsiden
Noen tips for landingssiden PDF Utskrift E-post
Vi må først definere er hva en landingsside er; en landingsside er en side der besøkende til din side kommer (lander) når de klikker en av dine reklame bannere, eller betal per klikk annonse kampanjer. En slik side må overbevise de besøkende at de har kommet til rett plass når de er kommet til din side. Landingssiden skal for eksempel:
  • Selge et produkt
  • Skaffe medlemmer til et nyhetsbrev
  • Lese din informasjon
Uansett må du vurdere hva som er viktig for de besøkende på dine sider. Det er ting som  struktur, språkbruken, det visuelle osv Struktur
Besøkende kommer til dine sider på leting etter informasjon og svar. Man skanner fort og farlig, og bestemmer i løpet av hundredels sekunder om nettsiden blir klikket vekk - eller om man skal være her å lese en stund. Landingssiden er besøkendes første møte med vår site, og hvordan du har lagt opp sidens struktur og navigasjon er avgjørende for om besøkende finner den informasjonen de var ute etter, eller blir frustrerte og forsvinner.
Strukturen på landingssiden skal også støtte opp om annonsen som sender de besøkende til vår site d.v.s. Hvis du har annonser for salg av mobil telefoner, da må landingssiden relatere til dette, og ikke til for eksempel flatskjerm TVer. Benytt også de samme bildene/teksten som i banneret/annonsen som ledet den nye besøkende til din nettside.  
 
Visuelt
Strategisk bruk av tekst og bilder brukes for å trekke den besøkendes oppmerksomhet. Et bilde kan si mer enn 1000 ord, men Ikke ødelegg et godt første inntrykk med store og forstyrrende grafiske elementer. La det være mye hvit på siden, og plasser  de sentrale salgsmeldingene/salgsteksten sentralt, og ikke ut mot sidene.  Vær konkret og spesifikk - ikke for mye tekst. Besøkende forventer en klar og tydelig rapport om hvorfor dine tilbud er de beste/hva som er spesielt med din butikk. Blir dette for mye, da blir teksten ikke lest. Fjern fra landingssiden alle bannere, lenker, ekstra informasjon osv da de stjeler oppmerksomheten fra salgsmeldingene/salgsteksten sentralt på siden

Fargevalget på landingssiden må komme overens med resten av ditt site. Da virker alt mye mer harmonisk, og besøkende vet at de har kommet til riktig nettsted. 

Sette klar mål
Før du lager deg en landingsside bør du tenke godt over hva det er du vil at denne siden skal oppnå. Sett opp noen enkle mål og design opp i mot dette. For eksempel trenger en nyhetsbrev landingsside at besøkende skal  registrere seg og gi sin e-post adresse. Hvordan skal du få dem til å gjøre det, det er jo så mye spam/junk mail? Vær svært relevant i informasjonen du gir, inkluder en lenke til din sites “personverns erklæring”, kanskje en konkurranse/gave, eller feedback?

fokus
Når du først har fått de besøkende på din side, da må du passe på at de ikke surfer videre. Lag en par versjoner av landingssiden og se hvilken av dem som fungerer best. Eksperimenter med farger, tekst, salgsmelding til du har funnet den optimale miks som gir deg de beste resultater.  En landingsside skal selvfølgelig ikke inneholde noen stavefeil - ikke i hele tatt!

Til sist nevner vi at du må ikke glemme å inkluder en oppfordring til de besøkende - Klikk her! Download dette! Slike oppfordringer er svært effektive og de hjelper de ubestemte å bestemme seg…
 
< Forrige   Neste >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB